Inne

Części zamienne i inne akcesoria stosowane w naszych przyczepach (Uwaga - nie sprzedajemy tych części i akcesoriów).

  • zamek

    Zamek zaczepu

    Zamek do zablokowania możliwości zdjęcia głowicy zaczepowej z kulki haka pojazdu (uniemożliwia odczepienie przyczepy od pojazdu). Koszt zagubienia (uszkodzenia): 15zł. Wypożyczenie, jako dodatek do przyczepy: gratis.

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • adapter 13/7

    Adapter 13/7

    Adapter z gniazda 13 pinowego na 7 pinowe (wypożyczenie wraz z przyczepą - gratis)

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • adapter 7/13

    Adapter 7/13 (7-auto/13-przyczepa)

    Adapter (reduktor) z gniazda 7 pinowego w aucie na wtyczkę 13 pinową w przyczepie ciężarowej z hamulcem najazdowym (wypożyczenie wraz z przyczepą - gratis).

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

    Przyczepy ciężarowe, zarejestrowane po 2009 roku, powinny mieć światło wsteczne (cofania). Do światła wstecznego potrzebny jest kolejny pin, czyli gniazdo 7 pinowe nie wystarcza, i niezbędna jest w takich przyczepach wtyczka 13 pinowa. Ponieważ większość aut w Polsce nadal wyposaża się w gniazda 7 pinowe, trzeba stosować adapter 7/13.

    Kliknij w obrazek, aby dowiedzieć się, co robić, gdy jakieś światło nie działa z tym adapterem (mruga podczas podłączania i jazdy).

  • pas

    Pasy transportowe

    Pas transportowy do zakładania na koło podczas transportu aut lawetą i pas długi, 3-6m (kliknij w obrazek, aby obejrzeć), do zabezpieczania dowolnego ładunku.

    Cena wypożyczenia: 5zł brutto (płatne jednorazowo za cały okres wypożyczenia).

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • Podjazdy

    Posiadamy trzy pary podjazdów dodatkowych, do wykorzystania w różnych sytuacjach i przyczepach: dwa podjazdy o długości 175cm (własnej produkcji) od lawety (z grubościennych profili kwadratowych, dość ciężkie); dwa stare podjazdy od lawety oraz dwa nowe podjazdy 2m (takie jak do lawety L3) dedykowane do przyczep PP2 oraz PP (platform o DMC1100 i DMC1000).

    Podjazdy wydajemy TYLKO wraz z wypożyczeniem przyczepy.

    Koszt niezwrócenia każdej z tych dodatkowych par podjazdów to 800-1000zł.

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • uchwyt koła manewrowego

    Uchwyt podpory i koła manewrowego

    Uchwyt do podpory (nogi) lub koła manewrowego.

    Bardzo często jest on uszkadzany, gdy zapomnimy podnieść nogi/koła manewrowego lub przepychamy przyczepę z ciężkim ładunkiem w bok, podpartą na nodze lub na kole manewrowym. Uchwyt ulega skrzywieniu, wyrywa się nakrętka wciśnięta w uchwyt, służąca do jego dokręcania.

    Uwaga - spawanie tej nakrętki czy prostowanie tego uchwytu po uszkodzeniu nie ma sensu - nie da się go potem łatwo obsługiwać, gdyż trudno będzie wkręcać i wykręcać śrubę ! Koszt wymiany na nowy - ok. 25-30zł. 

    Uwaga - 4 fotki uszkodzonych i spawanych uchwytów po wejściu na pełną stronę o uchwytach (kliknij w obrazek).

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • uchwyt przypodłogowy

    Uchwyt przypodłogowy

    Uchwyt przypodłogowy do zabezpieczania ładunku.

    Uwaga - inne uchwyty po wejściu na stronę uchwytów (kliknij w obrazek).

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • oś niehamowana KNOTT VG7

    Oś KNOTT VG7 do DMC750 niehamowana

    Oś niehamowana KNOTT do przyczep lekkich z DMC750 i kół 13".

    Koszt zakupu osi (w 2014) o szerokości montażowej 1180 (przyczepa A) i 1200mm (przyczepa X) wynosił 520zł brutto + przesyłka.

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • oś niehamowana Rydwan z piastą KNOTT

    Oś KNOTT do resorów niehamowana

    Oś wzmacniana Rydwan z piastą KNOTT, niehamowana do resorów Żuk.

    Uwaga! W wyniku przewożenia przyczepą zawyżonego ładunku (tzw. przeładowania) istnieje ryzyko skrzywienia się osi przyczepy. Koła nie kręcą sie potem w pionie a górą są przechylone w kierunku ramy przyczepy, co następnie powoduje niebezpieczną jazdę i szybkie ścieranie sie jednego brzegu opony.

    Koszt zakupu nowej osi u producenta, w listopadzie 2015, wynosił 600zł brutto + koszt przesyłki 72zł!

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

    Po kilku latach eksploatacji nowej przyczepy konieczna jest wymiana zawieszenia resorów na oryginalne (producent montuje zużywające się zawieszenia własnej produkcji), co 1-3 lata niezbędna jest wymiana tulejek metalowo-gumowych (innych nie warto montować) a w przypadku nieodpowiedniego korzystania z przyczepy (np. wjazd w głęboki dołek), można nawet uszkodzić cybant.

     

  • nowa opona

    Opony

    W naszych przyczepach stosujemy tylko i wyłącznie nowe opony z oznaczeniem M+S. Nie stosujemy do jazdy opon regenerowanych i używanych.

    Uwaga! Jeśli uszkodzisz oponę (lub felgę) tak, że nie nadaje się ona do dalszej używalności - nie kupuj starej używanej opony, gdyż i tak zostanie Ci ona zwrócona (my musimy wtedy zakupić nową oponę). Ponadto wszystkie opony w danej przyczepie muszą mieć ten sam bieżnik.

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • zaczep ALBE EM300R

    Zaczepy kulowe

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

    W przyczepach lekkich stosujemy podczas wymiany wyłącznie zaczepy SPP (STEELPRESS). W przyczepach ciężarowych oraz lawetach - zaczepy kulowe ALBE, KNOTT, AL-KO (kliknij w obrazek, aby obejrzeć inne zaczepy) oraz SPP - typ BC (w opisie każdej z przyczep podany jest rodzaj obecnie zamontowanego zaczepu).

    Zaczepy wymieniamy na nowe zawsze wtedy,gdy:

    • zaczep ulegnie widocznemu uszkodzeniu
    • zaczep ulegnie widocznemu zużyciu (najczęściej pojawia się wtedy niewielki luz po założeniu na kulkę haka lub słychać stuki podczas jazdy)
    • minie określona ilość dób użytkowania (liczba dni wypożyczenia) - najczęściej stosowane
    • minie określony okres użytkowania (mimo, iż przyczepa była mało użytkowana).

     Uwaga! 

    • Standardowa średnica kuli haka w aucie to 50mm  (PN-76/S-47291) - w przypadku zużytej kuli, np. po odpadnięciu rdzy, zaczep przyczepy może podczas jazdy "stukać" (tak jakby był zużyty - co nie będzie prawdą), a jazda wtedy z przyczepą może stać się niebezpieczna i doprowadzić do uszkodzenia auta, przyczepy lub nawet do niebezpiecznego zdarzenia drogowego!
  • wciągarka AL-KO

    Wciągarka AL-KO

    W lawetach 5, 7 i 8.

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

    Uwaga - wciągarka ma specjalny system, dzięki któremu nie musimy nic przełączać a możemy korbą kręcić w obie strony. Ale nieodpowiednie posługiwanie się wciągarką może spowodować jej uszkodzenie.

    Auto na lawetę wciągamy kręcąc korbą w PRAWO (jak na rysunku A).

    Gdy będziemy z ładunkiem wciągać i kręcić korbą w lewo zerwiemy cienką śrubę blokującą całkowite odkręcenie się nakrętki, na której osadzona jest korba. Ta cienka śruba blokująca z podkładką pozwala tylko na niewielkie odkręcanie się dużej nakrętki z korbą - ma to miejsce tylko podczas rozwijania liny, gdy obciążenie jest bardzo małe (przy obciążeniu autem, ta nakrętka odkręcać się będzie mimo napotkania podkładki ze śubą blokującą i je po prostu zerwie!). Na szczęście opisane wyżej problemy nigdy nie wystąpią, gdy nie rozwiniemy całej liny z wciągarki i nie nawiniemy jej kręcąc w przeciwną stronę niż powinna zostać nawinięta (ale z drugiej strony, nie pisałbym o tym, gdyby ktoś już tego nie zrobił).

     

    Niestety, po kilku latach użytkowania system nie "odkleszcza" łatwo tarcz i rozciąganie liny (w kierunku do auta, do tyłu lawety) jest dość uciążliwe - trzeba energicznie uderzyć w korbę (jak na obrazku z prawej) - wtedy nastąpi odkleszczenie tarcz i rozciąganie liny będzie łatwiejsze.

     

  • sklejka antypoślizgowa

    Podłoga

    Podłoga ze sklejki antypoślizgowej (9, 12, 15, 18mm). Koszt brutto wymiany uszkodzonej podłogi 1.5x3m (12mm) w 2014, w naszej przyczepie: 305zł płyta + 200zł robocizna.

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

  • szczęki hamulcowe KNOTT

    Szczęki hamulcowe KNOTT

    Szczęki hamulcowe KNOTT w lawetach oraz w przyczepach: D2, K2 i R2.

    Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

    Wymieniane są okresowo jak zaczepy kulowe - po upływie określonego czasu eksploatacji, po upływie określonej liczby dób wypożyczenia lub po stwierdzeniu zbyt dużego zużycia okładzin. Wymieniane są wtedy również linki hamulcowe oraz tzw. rozpieraki.