Wciągarka AL-KO

Inne » Wciągarka AL-KO

  • wciągarka AL-KO
    wciągarka AL-KO
  • wciąganie auta - korbą krécimy w PRAWO
    wciąganie auta - korbą krécimy w PRAWO
  • rozwijanie liny
    rozwijanie liny
  • wciągarka AL-KO - usprawnienie rozciągania
    wciągarka AL-KO - usprawnienie rozciągania

W lawetach 5, 7 i 8.

Uwaga - nie sprzedajemy części do przyczep i nie świadczymy usług serwisowych.

Uwaga - wciągarka ma specjalny system, dzięki któremu nie musimy nic przełączać a możemy korbą kręcić w obie strony. Ale nieodpowiednie posługiwanie się wciągarką może spowodować jej uszkodzenie.

Auto na lawetę wciągamy kręcąc korbą w PRAWO (jak na rysunku A).

Gdy będziemy z ładunkiem wciągać i kręcić korbą w lewo zerwiemy cienką śrubę blokującą całkowite odkręcenie się nakrętki, na której osadzona jest korba. Ta cienka śruba blokująca z podkładką pozwala tylko na niewielkie odkręcanie się dużej nakrętki z korbą - ma to miejsce tylko podczas rozwijania liny, gdy obciążenie jest bardzo małe (przy obciążeniu autem, ta nakrętka odkręcać się będzie mimo napotkania podkładki ze śubą blokującą i je po prostu zerwie!). Na szczęście opisane wyżej problemy nigdy nie wystąpią, gdy nie rozwiniemy całej liny z wciągarki i nie nawiniemy jej kręcąc w przeciwną stronę niż powinna zostać nawinięta (ale z drugiej strony, nie pisałbym o tym, gdyby ktoś już tego nie zrobił).

 

Niestety, po kilku latach użytkowania system nie "odkleszcza" łatwo tarcz i rozciąganie liny (w kierunku do auta, do tyłu lawety) jest dość uciążliwe - trzeba energicznie uderzyć w korbę (jak na obrazku z prawej) - wtedy nastąpi odkleszczenie tarcz i rozciąganie liny będzie łatwiejsze.